Reklamowaagencja

Agencja reklamowa zadania i cele.

 

Nie jest łatwo odnaleźć się w marketingowej dżungli, tym bardziej, że nawet raz oswojone nowe media co rusz zmieniają się zarówno pod względem technikaliów, jak i modowym czy obowiązującymi trendami.

  

Dlatego oferta agencji reklamowej powinna być względnie szeroka i elastyczna. Szerokość obejmuje tu kwestie wizualizacji i projekcji graficznej bo trudno oczekiwac by pojedyczna agencja była producentem poligrafii, materiałów wystawienniczych, gadżetów reklamowych czy folii do oklejania aut. Tak jak od mechanika samochodowego nieoczekujemy, że będzie produkował młotki którymi naprawi auto. Ważna jest umiejętność holistycznego spojrzenia na firmę wraz z jej potrzebami, możliwościami i stanem rynku na ktorym funkcjonuje.

 

Jednym z kluczowych działań jest zaprojektowanie logo dla firmy lub jego modernizacja w zależności od stanu posiadania. W pierwszym przypadku wymagane jest niezwykłe wyczucie i znajomość natury rzeczy. Często bagatelizowanie reguł rządzących prawami projektowania logo powoduje powstawanie koszmarków, które z czasem i upowszechnieniem implikują znaczne koszty przy jego wymianie na nowe. Wszelkie materialy reklamowe i to nie tylko te podstawowe jak ulotki czy wizytówki, które ulegają bieżącej konsumpcji, ale przede wszystki stałe jak ścianki reklamowe, oklejenie aut, szyldy i banery itp. pociągają znaczne koszty rebrandingu.

 

Ulotność przekazu reklamowego to immanentna cecha współczesności, na niej opiera się TikTok, Instagram czy Facebook i w taką właśnie formułę doskonale wpisują się filmy.
Zazwyczaj zakodowane mamy w głowie, że filmy promocyjne dla firm to rozbudowane produkcje, angażujące ekpię techniczną, oświetleniowców, dzwiękowców itp. Tymczasem wyżej wymienione media preferują, krótki i dobitny przekaz, bez potrzeby angażowania olbrzymich budżetów. To ważne by w takim myśleniu upatrywać sukcesu reklamowego. Niestety przebodźcowanie odbiorców, terabajty codziennych informacji powodują, że nawet najlepszy przekaz może utonąć w masie konkurencyjnych filmów. Agencja reklamowa powinna czuć ten trend i oferować odpowiednie jakościowo i cenowo przekazy, które ukierunkują i rozpropagują daną informację. Ilość ma tu znaczenie, a największe to pomysł i odpowiednie zaprezentowanie tego pomysłu w czasie. Dzięki czemu można wykorzystać bieżące trendy czy newsy, podpinając się pod aktualną fale wznoszącą i zainteresowane odbiorców.

 

Agencja reklamowa jest centrum, w którym zarządza się wszelkim ruchem na linii klient-firm, odpowiednie agregowanie działań, wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom czy wzbudzanie popytu to cele nadrzędne firmy. Środki jakich do tego użyje są drugorzędne, bowiem moża różnymi drogami dojść do celu i nie można założyć a priori, że reklama na TikToku będzie efektywniejsza niż handlowiec z ulotka. Wszystko ma swoje miejsce i czas, a sztuką jest ocena i odpowiednie przygotowanie.